Halong Bay en door naar Nha Trangh - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Marion Stabel - WaarBenJij.nu Halong Bay en door naar Nha Trangh - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Marion Stabel - WaarBenJij.nu

Halong Bay en door naar Nha Trangh

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

14 Augustus 2016 | Vietnam, Nha Trang

Hoi,
De vorige keer blijven steken op de discussie voor waar te eten... Het werd westers (voor de kids) en Vietnamees voor ons. Het was een mix restaurant. Uiteindelijk bleek toch ook Drik voor Vietnamese spareribs te kiezen. Ik had een zelf-mix gerecht. Kreeg een schaal met 3 soorten vlees, verschillende groenten en kruiden, noedels en een dressing. Dat moest samen in 1 klein bakje en mengen... heerlijk!
Daarna terug naar hotel, nog effe over de nachtmarkt. Drik wilde nog een voetbal T-shirt, zelf gekocht, zelf afgedongen! Hij gooide al zijn charmes in de strijd en tuurlijk kon de vietnamese dame daar geen weerstand aan bieden! Leuk om te zien.
De volgende dag vroeg op voor reis naar Halong Bay. Het duurde 3,5 uur!!
Opgehaald met busjes. Alle vervoer hier prima geregeld in mooie gloednieuwe personenbusjes (met airco)!
Onderweg gestopt voor een kopje koffie bij een zg. hand-craft winkel. Daar zitten heel veel vietnamezen te borduren, naaien, kleuren en plakken om spullen te maken voor ons, toeristen. Kitsch!!! We worden geacht daar iets te kopen maar het is ammel lelijk en etenswaar is er erg duur (pak koekjes voor 4 euro - pringels voor 3 euro). Ik denk dat ze niet door hebben dat ze zichzelf de markt uitprijzen. Het contrast met de prijzen op de straat is dan ook heel erg groot. Dus geen ping-ping voor de stabeltjes... Wel een heerlijk bakje cappucino! Dat dan weer wel!
Bij de kust aangekomen zie je de surrealistische rotsen al uit het water oprijzen. Wat een bijzonder schouwspel.
Inchecken op een mooie houten chinese jonk. Luxe!
Allemaal een hut met luxe badkamer en airco. Die aico heb je hier trouwens wel nodig... het zweet komt overal vandaan!
We voeren door het vreemde landschap. Daarna naar een grot gekajaked. De famillie Stabel in de kajak, elkaar natspatten, herrie, lol, en iedereen zat heel braaf in zijn kajak!
Nog zwemmen en zonnen op een zandstrandje en daarna terug naar de boot. Douchen en snel naar Happy Hour. Zitten op het dek van deze mooie boot, omgeven door het landschap, beetje tipsy van de heerlijke coctails... Wat ben ik rijk!!!
Het geheel was sprookjesachtig en feeeriek! Erg mooi.
Om half 8 dineren, het is allemaal even lekker... (de jongens vinden dat ook).
De volgende dag smorgens om 6 uur Tai Chi op het bovendek. We zijn nog effe blijven liggen want het regende. Jammer!
Ontbijten en weer naar een andere grot (naam vergeten). Een veel grotere deze keer. Met veel stalagmieten en -tieten!
Alles wordt door het leger geregeld. Strak en volgens tructuur en lijnen! Voor sommige onder ons heel fijn maar ik heb er niet zoveel mee. Tis vakantie!
Deze baai wordt financieel ondersteund door Unesco. De bedoeling is dat er met het geld onderhoud en opruimwerken worden gedaan. Naar mijn idee is dat niet en dat is jammer!
Terug op de boot nog ff douchen, inpakken en om 10 uur verzamelen voor de brunch! We eten ons 3xin de rondte... Maar wel lekker!!
Om 11 uur stond de chauffeur op de kade om ons naar het vliegveld te brengen!
Op het vliegveld weer WiFi... Need I say more???
Nu zitten we voor ons gevoel aan de andere kant van de wereld, in Nha Trangh, badplaats aan de kust in het zuiden. Je rijdt hier een Westerse wereld binnen. Schreeuwerige reclame, grote resorts. Weg charmant ouderwets Vietnam. De jongens bevalt dit beter. Lucien en ik gaan voor de drukte en mierenhoop in Hanoi.
Mooi hotel, TTC Hotel Michelia. Erg veel Russen (hier ook al?)
Morgen hebben we een rust-strand-zwembad dag. Ik merk dat we moe zijn, al zoveel gezien!

Dit verhaal heb ik al 3x geschreven maar steeds gaattie maar voor de helft! Sta nu in de lobby met het zweet op mijn rug.

Tante Rina en Ome Piet : namens de jongens bedankt het geld. Omgerekend is het 1.770.000 Dong (miljonair). Ze blijven ervan genieten en het komt niet op!!

Spreek jullie laterrrrr...

• 26 Augustus 2016 - 01:55

Martine:

Hoi familie Stabel, ik ben net (1 uurtje thuis) en ga al jullie verslagen lezen. Gaaf! Wij kijken met heel veel plezier terug op Vietnam. Geniet ervan!