Aangekomen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marion Stabel - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marion Stabel - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

12 Augustus 2016 | Vietnam, Hanoi

Hoi,

De reis verliep eigenlijk wel goed. Geen bomaanslag, noch Russische raket of terrorist heeeft onze reispret bedorven!
Het duurde wel erg lang...maar dat wisten we vantevoren.
In de avond kwamen we hier aan... Wat een cultuurschok...
Warm en vochtig, veel druk verkeer met claxons, geluiden en herrie, veel en kleine mensen, andere, scherpe en vieze geuren, allemaal heftige indrukken. Moe als we waren van het lange reizen en weinig slaap, sloeg alles in als een bom. We werden er emotioneel van!
Hallo Vietnam here we are...
Het is een fijn en mooi hotels met voor ons 3 slaapkamers.
De jongens wilden niet samen slapen dus er werd meteen gemixed.
Heerlijk geslapen!!!
Vanmorgen om half 10 wakker geschrokken en snel gaan ontbijten, bijna te laat.
Daarna de stad verkennen. Drukte, herrie, alle indrukken kwamen weer binnen. Effe wennen. Zoveel verkeer (lees scooters) op straat... Oversteken is een heel avontuur !!! Maar zoals alles went ook dit!!!
We hebben de oude wijk verkend en onveilig gemaakt. Kraampjes langs de weg die op 10 vierkante meter het hele Christ Smulders assortiment vertegenwoordigen. Onvoorstelbaar ! Scooters die dienen als transport vrachtwagen en zoveel meesjouwen! Wij zouden er een bestelwagentje voor huren!
Hanoi is een drukke levendige stad...
Lucien en ik hebben ons laten rondfietsen door zo,n klein mannetje met een bakfiets...
De heren hebben shirtjes gekocht, erg goedkoop hier.
Zomeren gaan we terug de warmte van de stad in. Het contrast tussen de aircokamers in het hotel en de warmte en vochtigheid buiten is erg groot. Het zweer loopt in staaltjes naar beneden en j shirt is continu vochtig!
We zijn aan discussiëren over waar we gaan eten...
We hebben zojuist effe geprobeerd de olympische spelen te volgen... Lastig ... Dus jammer! Hou ons op de hoogte van de medailles en de capriolen van de rechtzaak van Yuri.
Morgen vroeg moeten we vroeg op en gaan we naar Halong Bay. In de haven zullen we inchecken op een boot en heel de dag op het water zitten. S'avonds ook overnachten op deze boot...
We zullen daar geen WiFi hebben dus contact volgt pas weer over 2 dagen. Doeiiiiiiiiii

• 12 Augustus 2016 - 15:53

Liesbeth:

Mooi dat het allemaal zo mooi is. Ik hoor net dat Yuri niet meer naar RIO mag van de rechter. Leuke mail! Veel plezier verder XX

• 12 Augustus 2016 - 19:20

Ingrid:

Fijn dat de reis goed is verlopen. Het is een hele zit. Jammer voor Yuri maar wel zijn eigen schuld. Vanmiddag de rechtzaak rechtstreeks gevolgd op Omroep Brabant. Veel plezier de komende 2 dagen op de boot. Misschien iets minder warm. Much fun en tot horens. Gr.x