Eten in vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marion Stabel - WaarBenJij.nu Eten in vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marion Stabel - WaarBenJij.nu

Eten in vietnam

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

25 Augustus 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Had ik het al gehad over het eten hier? Een klein beetje volgens mij...
Het eten hier is erg lekker!
We eten iedere dag superverse producten. De reden hiervoor is dat ze niet veel koelkasten hebben. Iedere dag wordt er vers gekocht, dat zie je en dat proef je.
Ze maken gebruik van veel groenten en kruiden. Soep wordt aan tafel gemaakt met een grote bak boullion die op een brander op tafel wordt gezet. Daar zit ook al wat vlees en champions in. Vlees is hier niet zo belangrijk in de soep, het gaat om de groenten en de kruiden. De pot laten ze koken en dan gooien ze er aan tafel de groenten in (de soepgroenten van de em-te verbleken hierbij!). Grote stukken sla, kool, citroengras, koriander, komkommer, tomaat, taugé en nog een aantal dingen zonder naam!!
Dit laten ze effe koken en dat eten maar... De vaste stukken met stokjes (zoals een echte asiaat!) en de rest opslurpen!
Mensen hier smakken en slurpen dat het een lieve lust is! Het is een teken van "lekker"... (En onze jongens vinden het afschuwelijk!!!).
Soep is de hoofdmoot en wordt 3x per dag gegeten.
Als appetizer eten ze saté, beef sweet/sour of kip!
Allemaal erg smaakvol.
Ik snap nu waarom ze hier allemaal mager en dun zijn! In de soep zitten noedels en rijst. Daarnaast eten ze bij de voorgerechten wat rijst of noedels.
Brood zie je hier wel, baguettes, maar de enige die ik hier brood zie eten zijn de buitenlanders.
Tot zover de culinaire gewoonten...